Älä pilaa Google-mainostesi ROI:ta tekemällä tätä virhettä

Älä pilaa Google-mainostesi ROI:ta tekemällä tätä virhettä

Yhä useampi yritys mainostaa tuotteitaan ja palveluitaan internetissä. Suurin osa heistä mainostaa Googlessa, Facebookissa ja Linkedinissä. Tuotteiden ja palveluiden mainostaminen internetissä on oiva keino kasvattaa yrityksen liiketoimintaa, koska jos sen tekee oikein voi yritys halvalla tavoittaa suuren määrän ihmisiä heidän kohderyhmästään. Jos taas yrityksellä ei ole paljoa kokemusta internetmarkkinoinnista, on heidän helppo polttaa koko markkinointibudjettinsa turhaan, näkemättä ollenkaan tuloksia.

Yleisin virhe joka syö mainosten ROI:ta on se että mainosta ei linkata juuri sille mainokselle tarkoitetulle laskeutumissivulle. Usein Google-mainokset vievät klikkaajan yrityksen etusivulle, jolloin ongelmaksi muodostuu se että mainosten viesti ei ole sama kuin se mitä yritys etusivullaan koittaa viestiä kävijöille. Mainoksen viesti pitäisi olla hyvin tarkka ja kohdistettu, kun taas yrityksen etusivun pitäisi antaa yleinen kuva yrityksestä ja sen palveluista. Yrityksen etusivu palvelee kaikkia kävijöitä, kun taas mainoksen pitäisi palvella niitä jotka hakevat jotain tiettyä. Kun ohjaat liikenteen kohdistetusta mainoksesta yleiselle etusivulle tulee klikkaajat hämääntymään ja pettymään koska he eivät heti löydä sitä mitä lupasit heille mainoksessasi.

Miksi liikenteen ohjaaminen mainoksesta etusivulle pilaa markkinoinnin ROI:n?

  • Maksat klikeistä mutta klikkaajat eivät löydä etsimäänsä, mainoksesi eivät siis tuota yrityksellesi mitään
  • Mainoksen ja laskeutumissivun hakusanat eivät vastaa toisiaan ja tämän takia Google antaa mainoksellesi huonon Quality Scoren joka taas johtaa korkeimpiin klikkihintoihin

Tarvitsetko apua laskeutumissivujen kehittämiseen? Pyydä minut avuksesi tästä.


Sampsa Vainio

29-vuotias yrittäjä, freelanceri & digitaalisen markkinoinnin konsultti Helsingistä. Blogissani pyrin jakamaan parhaat vinkkini internetmarkkinoinnin parantamiseen ja tuottavuuden maksimointiin.

comments powered by Disqus