Referenssit ja asiakkaat

5 vuotta • 100 asiakasta • yli 9000 työtuntia

Yli 100 asiakasta ja 9000 työtuntia

Perustin oman yrityksen heti valmistuttuani kauppatieteiden maisteriksi Åbo Akademista vuonna 2014. Nyt, 5 vuotta myöhemmin, olen kerännyt yli 9 000 tuntia kokemusta digimarkkinoinnin tekemisestä asiakkailleni.

NokoTime työajan seuranta

Olen seurannut omaa työaikaani NokoTime -työkalulla vuodesta 2014 lähtien.

Minkälaisten yritysten kanssa olen tehnyt yhteistyötä?

Suurin osa asiakkaistani on suomalaisia yrityksiä, mutta olen myös tehnyt mainontaa mm. Yhdysvalloissa, Saksassa, Espanjassa ja Ruotsissa. Minulla on ollut asiakkaana:

  • paikallisia yrityksiä,
  • verkkokauppoja,
  • SaaS-yrityksiä,
  • mobiilisovelluksia,
  • yhdistyksiä,
  • konsulttifirmoja, sekä
  • rahoituslaitoksia.

Olen siis työskennellyt laajalti erilaisten yritysten ja ihmisten kanssa. Noin 90 % asiakkuuksistani on suoria asiakkuuksia, jotka olen hankkinut itse, mutta teen myös töitä alihankintana muille digi- ja markkinointitoimistoille (kuten Brunnen Communications) sekä ohjelmistoyrityksille.

Asiakkaita

Tässä muutamia esimerkkejä asiakkaistani:

Duracell-pupu ei ole mitään Sampsaan verrattuna! Meidän piti miettiä www.lyyti.fi sivustomme alusta saakka uusiksi ja rakentaa siitä sokkeloisen tekstihirviön sijaan tyylikäs ja ennenkaikkea kaupallisesti tehokas sivusto. Kävijöitä oli, mutta kukaan ei löytänyt liidilomakettamme. Onneksi törmäsimme Sampsaan.

Osana kahden hengen digitiimiämme Sampsa vastasi erittäin itsenäisesti vanhan sivuston sisällön kyseenalaistamisesta, uudelleen kirjoittamisesta ja käytettävyyden rakentamisesta.

Hänellä on ainutlaatuinen kyky kyseenalaistaa vanhat rutiinit ja miettiä asiat kävijän näkökulmasta. Lisäksi hän on käsittämättömän tehokas ja tekee töitä hienolla asenteella.

Yhteistyö on ollut juuri sellaista, josta olen unelmoinutkin. Olen voinut luottaa, että valmista tulee ja parempaa, jota olen tilannut. Parasta on, että Sampsa kehittää sivustoa, sen käytettävyyttä ja liidien laatua jatkuvasti A/B-testauksella.

Petri Hollmén, Lyyti Oy

Petri Hollmén, Lyyti Oy

Yrityksen, jonka omaan palveluun kuuluu myös etsiminen ja löytäminen, luulisi olevan itsekin helposti löydettävissä! Mutta digitaaliseen asiantuntemukseen liittyvässä skenessä operoidaankin erityisen kovassa huomioarvokisassa!

Sampsa on kuitenkin kyennyt nostamaan kävijämääräämme jo ensimmäisten 5 viikon aikana enemmän kuin uskalsin odottaa. Ja työ on vasta alussa: sivusto on uusittu ja ensimmäiset Adwords- ja Facebook-kampanjamme on aloitettu. Hakukoneoptimointiin syventyminen on vasta alkamassa.

Eniten olen arvostanut Sampsassa mutkatonta ja erittäin nopeaa toiminnan mallia. Ja työskentelyn filosofiaa, jossa jotain näkyvää ja tuntuvaa tuotetaan testiä ja jatkoideointia varten heti. Jopa puolessa päivässä.

Antti Romppainen, Marbles

Antti Romppainen, Marbles Oy

En haluaisi suositella Sampsaa kenellekään, sillä toivomuksenani olisi että Sampsa tekisi pelkästään meidän projekteja. Tämä referenssin vaikutukset ovat todennäköisesti päinvastaiset.

Mitä Sampsan työskentelyyn tulee, Sampsa on luonut meille epäreilua kilpailuetua digitaalisen markkinoinnin tehokkailla ja mitattavilla toimenpiteillä. Parasta Sampsan osaamisaluetta on konversio-optimointi ja hakukonemarkkinointi.

Jokainen Sampsaan sijoitettu tunti tuotaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Olemme tehneet yhteistyötä monta vuotta ja olemme äärimmäisen tyytyväisiä.

Joel Ojala ReceiptHero Oy

Joel Ojala, ReceiptHero Oy

Huomasimme muutama vuosi sitten että sijoituksissamme Googlen hakutuloksissa oli negatiivinen trendi, ja tarvitsimme henkilön joka pystyy tekemään pitkäjänteisesti töitä sijoitusten nostamiseksi.

Sampsan avulla saimme trendin käännettyä ja orgaanisen myynnin nostettua uusille sfääreille. Segmenttimme on yksi Ruotsin Google hakutulosten eniten kilpailluista, eli Sampsa todella tietää mitä hän tekee.

Parasta Sampsassa on hänen asiakaslähtöinen palvelunsa, koskaan ei ole liian kiire etteikö hän ehtisi käymään läpi kehitystä tai tekemään pienempiä fiksejä.

Ville Kymäläinen, C Finance Oy

Ville Kymäläinen, C Finance Oy

Sampsa is an exceptional expert of digital business. As a hired specialist Sampsa has executed a large variety of functions from SEO to AdWords and from graphics design to website building.

Not only does Sampsa upkeep his expertise on an amazing level, he also implements all his task with no follow-up needed what so ever.

Sampsa reacts fast on all queries and is also very fast to execute. It is because of these facts we’ve used Sampsa’s expertise even in things where a full time employee from our own organization might’ve been able to do the same things (but not as fast and not without guidance and follow-up).

Mika Niemi, Edututor Oy

Mika Niemi, Edututor Oy

Sampsa Vainio farkkutakissa

Sampsa Vainio // Digily Oy

Olen 31-vuotias digitaalisen markkinoinnin konsultti Helsingistä. Viimeisen 5 vuoden ajan olen pyörittänyt 1-miehen digitoimistoa nimeltä Digily Oy. Koulutukseltani olen KTM (Åbo Akademi, 2014), pääaineena tietojärjestelmätiede. Yrittäjänä minulla on yli 9000 tuntia kokemusta digimarkkinoinnin tekemisestä asiakkailleni, ja olen konsultoinut verkkonäkyvyydessä yli 100 yritystä Suomessa ja ulkomailla.

Tätä sivua on muokattu viimeksi: marraskuu 8, 2019.