Laskeutumissivu tehostaa kampanjoitasi

Hyvä laskeutumissivu kuuluu SEO- ja AdWords-kampanjoihin ja on olennainen osa konversio-optimointia ja A/B-testausta.

Hyvä laskeutumissivu tehostaa mainoskampanjoitasi.

Mikä on laskeutumissivu?

Niin sanottu saapumissivu on yksittäinen alasivu jolla on jokin tarkasti määritetty tavoite, esim. saada käyttäjä rekisteröitymään palveluun.

Landing Page

Landing Page tai ländäri on yksittäinen sivu jolle ihmiset saapuvat kun he esim. etsivät sinua Googlessa tai klikkaavat mainostasi Facebookissa. Teoriassa kaikkia yksittäisiä sivuja sivustollasi voitaisiin pitää laskeutumissivuina mutta käytännössä tarkoitetaan vain sivuja jotka ovat tietoisesti kehitetty tiettyä tavoitetta (tai kampanjaa) varten.

Koska laskeutumissivua tarvitaan?

Laskeutumissivuja kehitetään usein silloin kun halutaan myydä yhtä tiettyä tuotetta tai palvelua, tai kun käynnistetään uusi mainoskampanja.

Kuvittele tilanne jossa teet mainoksen Googleen uutta tuotettasi varten: kannattaako sinun ohjata liikenne etusivullesi (jossa myös esittelet yrityksesi ja kaikki muut tuotteesi) vai yhdelle laskeutumissivulle joka on omistettu pelkästään uudesta tuotteesta kertomiseen?

Suosittelen aina luomaan oman laskeutumissivun tärkeimpiä tuotteita, palveluita ja kampanjoita varten – koska silloin kävijän tarvitsee keskittyä yhteen ainoaan asiaan kerrallaan.

Hyvä laskeutumissivu – 10 vinkkiä joiden avulla onnistut

Laskeutumissivu, eli landing page, on tehokas tapa kerätä vaikkapa liidejä talteen. Lue miten onnistut.

Älä pilaa Google-mainostesi ROI:ta tekemällä tätä virhettä

Ohjaatko vieläkin kaiken liikenteen mainoksista suoraan etusivullesi? Lue tästä miksi se EI ole kannattavaa.

Google AdWords mainonta – kohdennettua liikennettä

Tehokas tapa ohjata kohdennettua liikennettä sivustolle tai verkkokauppaan.

Laskeutumissivut ovat tärkeitä koska…

Älä heitä hyvää liikennettä hukkaan ohjaamalla sitä etusivullesi – luo jokaiselle kampanjalle optimoitu laskeutumissivu.

1. Potentiaaliset asiakkaat löytävät sinut

Laskeutumissivu tulee optimoida jonkun tietyn aiheen – eli tarkasti valittujen avainsanojen ympärille. Hyvin optimoitu laskeutumissivu näkyy korkealla Googlen hakutuloksissa ja se tuovat sinulle lisää liikennettä.

2. Kampanjasi tuotto (ROI) kasvaa

Suuri virhe joka usein syö Google-mainosten ROI:n on se että mainokset johtavat yrityksen etusivulle eikä mainosta varten tehdylle laskeutumissivulle. Kun laskeutusmissivu on luotu yhtä tiettyä kampanjaa varten, tulee markkinointisi ROI kasvamaan huimasti.

3. Analytiikasta tulee tarkempaa

Koska sivu kehitetään yhtä tiettyä kampanjaa, tuotetta tai palvelua varten, ei sivulle eksy “turhaa liikennettä” ja markkinointia on helpompi mitata. Saat myös paremman käsityksen esim. sivukohtaisesta konversio-asteesta sekä muista luvuista.

4. Saat lisää dataa avainsanoista joilla kävijät löytävät sinut

Google Analytics piilottaa noin 90 % orgaanisen liikenteen käyttämistä avainsanoista. Tiettyjen aiheiden ympärille optimoidut laskeutumissivut auttavat sinua näkemään millä sanoilla ihmiset löytävät sinut – etenkin tutkimalla Search Consolen Search Analytics -osiota.

Älä missaa tilaisuuttasi - pyydä tarjous nyt

Valitsen asiakkaani tarkkaan ja otan vastaan vain rajoitetun määrän uusia toimeksiantoja joka kuukausi. Sinun kannattaa heti kysyä pystynkö auttamaan teitä - lupaan vastata jokaiseen tarjouspyyntöön.

Luen sähköpostia 3 krt päivässä ja pyrin aina vastaamaan 24 tunnin kuluessa.