Gravity Forms

Wordpress lomakkeet helposti

Luo helposti lomakkeita WordPress-sivustolle

Gravity Forms on käytännöllinen lisäosa WordPressiin, jonka avulla voit helposti luoda erityyppisiä lomakkeita sivustollesi ilman ohjelmointi-osaamista.

Luo lomakkeet drag n’ drop editorilla

Lomakkeen luominen Gravity Formsilla on helppoa! Voit käyttää graafista käyttöliittymää, joka toimii drag and drop toiminnolla. Klikkaat minkälaisen kentän haluat lomakkeeseen (esim. sähköpostikenttä) ja sen jälkeen vedät sen oikeaan kohtaan ja päästät irti. GF:llä onnistuu myös ehdollisten kysymysten luominen; eli jos käyttäjä valitsee vaihtoehdon A –> hänelle näytetään sisältö B.

Liidit jäävät talteen WordPressiin

Kaikki tiedot jotka syötetään lomakkeiden kautta jäävät talteen sivustosi hallintapuolelle. Voit aina palata sinne ja tarkistaa liidien yhteystiedot tai viedä ne sieltä exceliin.

Automaattiset ilmoitukset

Gravity Forms lähettää sinulle automaattisen ilmoituksen aina kun joku täyttää lomakkeen. Voit myös luoda automaattisen vahvistusviestin joka lähetetään lomakkeen täyttäjälle (monet arvostavat mm. kopion saamista omaan sähköpostiinsa).

Virheiden tarkistus

Lomakkeissa on valmiina ”pakollinen” ja ”ei pakollinen” valinnat kenttiä varten, eli voit helposti luoda pakollisia kenttiä (esim. sähköpostiosoite). Gravity Forms tarkistaa kentät kun käyttäjä lähettää lomakkeen ja ilmoittaa mahdollisista virheistä käyttäjälle.

Gravity Forms hinta ja asennus

Tällä hetkellä he tarjoavat 3 erihintaista lisenssiä:

  • personal $39 (1 sivusto)
  • business $99 (3 sivustoa)
  • developer $199 (ei rajoituksia)

Ostettuasi lisenssin ja maksettuasi sen PayPalilla, saat sähköpostiisi latauslinkin josta löydät tarvittavat tiedostot käyttöönottoa varten WordPress sivustolle. Sähköpostissa on myös oma henkilökohtainen lisenssikoodisi, joka sinun tulee syöttää WordPressiin lisäosan asennuksen jälkeen. Lisenssi antaa sinulle vuoden verran päivityksiä lisäosaa varten (vuoden kuluttua voit silti jatkaa käyttöä ilman lisenssin uusimista).

Linkkien rakentaminen

Linkkien rakentaminen lukeutuu Googlen mittarilla kolmen tärkeimmän hakutuloksiin vaikuttavan SEO-tekijän joukkoon.

Konversioaste – näin mittaat sen nettisivuillasi

Konversioaste on sivuston tavoitteen toteuttaneiden kävijöiden suhde kokonaiskävijämäärään.

Inbound markkinointi

Inbound-markkinointi on tapa houkutella uskollisia asiakkaita mukautumalla yrityksesi kohdeyleisön tarpeisiin.

Offline-konversioseuranta Google Adsissä

Offline-konversiot paljastavat suoraan, miten Google Ads -mainokset vaikuttavat konkreettisesti myyntiin.

Verkkosivujen nopeuttaminen

Latausnopeuden parantaminen on tärkeää niin SEO:n, konversion ja käyttökokemuksen kannalta.

Verkkokaupan hakukoneoptimointi

Verkkokaupan hakukoneoptimointi voi siivittää yrityksesi parhaimmillaan menestykseen, kun taas sen puute voi tuhota hyvänkin bisneksen.

Sampsa Vainio on digitaalisen markkinoinnin konsultti

Sampsa Vainio // Digily Oy

Olen 35-vuotias digitaalisen markkinoinnin konsultti Helsingistä. Viimeisen 9 vuoden ajan olen pyörittänyt 1-miehen digitoimistoa nimeltä Digily Oy. Koulutukseltani olen KTM (Åbo Akademi, 2014), pääaineena tietojärjestelmätiede. Yrittäjänä minulla on yli 10 000 tuntia kokemusta digimarkkinoinnin tekemisestä asiakkailleni, ja olen konsultoinut verkkonäkyvyydessä yli 100 yritystä Suomessa ja ulkomailla.

Tätä sivua on muokattu viimeksi: 25.6.2023.