Facebook-mainonta

Näy yli 2 000 000 suomalaiselle Facebookissa

Facebook-mainonnan rooli

Noin 1,3 miljardia ihmistä maailman ympäri käyttää Facebookia. Lue lisää Facebookin yrityssivuilta.

Tavoita jopa 2 miljoonaa suomalaista

Noin 1,3 miljardia ihmistä käyttää Facebookia maailmanlaajuisesti. Yli 60 % heistä kirjautuu tiliinsä vähintään kerran joka päivä. Facebookin käyttäjiä on Suomessa noin 2 miljoona (toisten lähteiden mukaan 1,7 miljoonaa). Suomenkielisistä käyttäjistä noin 57 % on naisia.

Näytä mainoksia juuri oikealle kohderyhmälle

Facebookia käytetään sekä töissä että vapaa-ajalla. Yrityksesi voi näkyä Facebookin käyttäjille juuri oikealla hetkellä. Kohdenna mainoksesi esim. henkilöille jotka käyttävät Facebookia iPhone:lla iltaisin tai aamu-ihmisille jotka selaavat Facebookia tietokoneellaan.

Monipuoliset mahdollisuudet testaamiseen

Mainostaminen Facebookissa on helppoa ja tarjoaa sinulle monipuoliset mahdollisuudet testata eri keinoja löytääksesi sinulle parhaiten toimivat keinot. Voit mitata jokaisen yksittäisen mainoksen tuoton ja määrittää tälle oman budjetin, jota pystyt seuraamaan raporttien avulla.

Kasvata yrityksesi tunnettuutta

Facebook-markkinointi sopii niin uusille kuin pitkään toiminnassa olleille yrityksille koska voit tarkkaan määrittää mikä tavoite kampanjoilla on, ja optimoida ne tavoitteiden mukaan. Voit hankkia uusia asiakkaita tai keskittyä asiakassuhteiden ylläpitoon ja lisämyyntiin.

Oikeasti mitattavaa mainontaa

Konversiopikseleiden ja monipuolisten raporttien ansiosta Facebook-mainonta on hyvin mitattavaa. Tiedät tarkkaan kuinka paljon yhden asiakkaan hankinta maksaa, ja voit optimoida kampanjasi hankintahinnan mukaan.

Kenelle Facebook-mainonta sopii?

Mielestäni kaikkien tulee kokeilla mainontaa Facebookissa, muuten et voi koskaan tietää. Kokeiluun riittää usein muutama sata euroa.

Verkkokaupat

Mainosta uusia tuotteita sivusi tykkääjille, näytä retargeting-mainoksia niille jotka ovat hylänneet ostoskorinsa tai mainosta tuotteitasi suoraan dynaamisten kampanjoiden avulla.

Verkkopalvelut

Kasvata myyntiä mainostamalla palveluasi suoraan oikeille kohderyhmille tai kerää liidejä mainostamalla whitepapereita, uutiskirjettä tai muuta sisältöä.

Pienyritykset

Herätä paikallisten kiinnostus keräämällä sivustollesi uusia tykkäyksiä ja mainosta julkaisuja potentiaalisille asiakkaille. Rakenna ensin suurempi yleisö ja mainosta sitten tuotteitasi heille.

Mobiilisovellukset

Mainosta sovellusta suoraan oikealle kohderyhmälle ja hanki uusia käyttäjiä. Ohjaa henkilöt mainoksesta suoraan sovelluskauppaan ja varmista että saat mahdollisimman paljon uusia käyttäjiä.

Google Display-mainonta

Google Display -mainonta tavoittaa 90 prosenttia kaikista internetin käyttäjistä ympäri maailman.

Uudelleenmarkkinointi

Uudelleenmarkkinointi on tapa muistuttaa asiakkaita yrityksesi olemassaolosta.

Core Web Vitals

Säännöllisten Core Web Vitals -testien tulee kuulua jokaisen verkkosivuston omistajan työkalupakkiin.

Inbound markkinointi

Inbound-markkinointi on tapa houkutella uskollisia asiakkaita mukautumalla yrityksesi kohdeyleisön tarpeisiin.

Google Demand Gen

Discovery-kampanjat siirtyivät historiaan ja korvaajaksi tuli Google Demand Gen.

Offline-konversioseuranta Google Adsissä

Offline-konversiot paljastavat suoraan, miten Google Ads -mainokset vaikuttavat konkreettisesti myyntiin.

Sampsa Vainio on digitaalisen markkinoinnin konsultti

Sampsa Vainio // Digily Oy

Olen 35-vuotias digitaalisen markkinoinnin konsultti Helsingistä. Viimeisen 9 vuoden ajan olen pyörittänyt 1-miehen digitoimistoa nimeltä Digily Oy. Koulutukseltani olen KTM (Åbo Akademi, 2014), pääaineena tietojärjestelmätiede. Yrittäjänä minulla on yli 10 000 tuntia kokemusta digimarkkinoinnin tekemisestä asiakkailleni, ja olen konsultoinut verkkonäkyvyydessä yli 100 yritystä Suomessa ja ulkomailla.

Tätä sivua on muokattu viimeksi: 16.12.2023.