Facebook-mainonta

Näy yli 2 000 000 suomalaiselle Facebookissa

Facebook-mainonnan rooli

Noin 1,3 miljardia ihmistä maailman ympäri käyttää Facebookia. Lue lisää Facebookin yrityssivuilta.

Tavoita jopa 2 miljoonaa suomalaista

Noin 1,3 miljardia ihmistä käyttää Facebookia maailmanlaajuisesti. Yli 60 % heistä kirjautuu tiliinsä vähintään kerran joka päivä. Facebookin käyttäjiä on Suomessa noin 2 miljoona (toisten lähteiden mukaan 1,7 miljoonaa). Suomenkielisistä käyttäjistä noin 57 % on naisia.

Näytä mainoksia juuri oikealle kohderyhmälle

Facebookia käytetään sekä töissä että vapaa-ajalla. Yrityksesi voi näkyä Facebookin käyttäjille juuri oikealla hetkellä. Kohdenna mainoksesi esim. henkilöille jotka käyttävät Facebookia iPhone:lla iltaisin tai aamu-ihmisille jotka selaavat Facebookia tietokoneellaan.

Monipuoliset mahdollisuudet testaamiseen

Mainostaminen Facebookissa on helppoa ja tarjoaa sinulle monipuoliset mahdollisuudet testata eri keinoja löytääksesi sinulle parhaiten toimivat keinot. Voit mitata jokaisen yksittäisen mainoksen tuoton ja määrittää tälle oman budjetin, jota pystyt seuraamaan raporttien avulla.

Kasvata yrityksesi tunnettuutta

Facebook-markkinointi sopii niin uusille kuin pitkään toiminnassa olleille yrityksille koska voit tarkkaan määrittää mikä tavoite kampanjoilla on, ja optimoida ne tavoitteiden mukaan. Voit hankkia uusia asiakkaita tai keskittyä asiakassuhteiden ylläpitoon ja lisämyyntiin.

Oikeasti mitattavaa mainontaa

Konversiopikseleiden ja monipuolisten raporttien ansiosta Facebook-mainonta on hyvin mitattavaa. Tiedät tarkkaan kuinka paljon yhden asiakkaan hankinta maksaa, ja voit optimoida kampanjasi hankintahinnan mukaan.

Kenelle Facebook-mainonta sopii?

Mielestäni kaikkien tulee kokeilla mainontaa Facebookissa, muuten et voi koskaan tietää. Kokeiluun riittää usein muutama sata euroa.

Verkkokaupat

Mainosta uusia tuotteita sivusi tykkääjille, näytä retargeting-mainoksia niille jotka ovat hylänneet ostoskorinsa tai mainosta tuotteitasi suoraan dynaamisten kampanjoiden avulla.

Verkkopalvelut

Kasvata myyntiä mainostamalla palveluasi suoraan oikeille kohderyhmille tai kerää liidejä mainostamalla whitepapereita, uutiskirjettä tai muuta sisältöä.

Pienyritykset

Herätä paikallisten kiinnostus keräämällä sivustollesi uusia tykkäyksiä ja mainosta julkaisuja potentiaalisille asiakkaille. Rakenna ensin suurempi yleisö ja mainosta sitten tuotteitasi heille.

Mobiilisovellukset

Mainosta sovellusta suoraan oikealle kohderyhmälle ja hanki uusia käyttäjiä. Ohjaa henkilöt mainoksesta suoraan sovelluskauppaan ja varmista että saat mahdollisimman paljon uusia käyttäjiä.

KPI-mittarit

Kun KPI-mittarit ovat yrityksen toiminnan keskiössä, tällöin kulttuuri ja sen myötä alusta ovat hedelmällisiä yrityksen toiminnan tehostamiseen sekä myös liiketoiminnan tuloksen parantamiseen.

Myyntisuppilo

Luodaksesi tehokkaan myyntisuppilon, sinun on ensiksi tunnettava omat tuotteesi ja/tai palvelusi läpikotaisin. Samat sanat pätevät myös potentiaalisiin asiakkaisiin.

Parhaat tekoälytyökalut markkinoijalle

Tutustu kattavaan listaukseen parhaista tekoälytyökaluista markkinoijalle, joilla voit huomattavasti helpottaa omaa työtä.

Liidien generointi digitaalisen markkinoinnin näkökulmasta

Opi, miten tehostaa liidien generointia verkkoliiketoiminnassa tehokkaiden digitaalisen markkinoinnin strategioiden avulla. Löydä vinkit myyntisuppilon rakentamiseen, sisällön luomiseen ja prospektien sitouttamiseen.

Verkkokaupan perustaminen

Oikeilla työkaluilla verkkokauppatoiminnan aloittaminen on jopa kohtalaisen helppoa ja vaivatonta.

Inbound markkinointi

Inbound-markkinointi on tapa houkutella uskollisia asiakkaita mukautumalla yrityksesi kohdeyleisön tarpeisiin.

Sampsa Vainio on digitaalisen markkinoinnin konsultti

Sampsa Vainio // Digily Oy

Olen 35-vuotias digitaalisen markkinoinnin konsultti Helsingistä. Viimeisen 9 vuoden ajan olen pyörittänyt 1-miehen digitoimistoa nimeltä Digily Oy. Koulutukseltani olen KTM (Åbo Akademi, 2014), pääaineena tietojärjestelmätiede. Yrittäjänä minulla on yli 10 000 tuntia kokemusta digimarkkinoinnin tekemisestä asiakkailleni, ja olen konsultoinut verkkonäkyvyydessä yli 100 yritystä Suomessa ja ulkomailla.

Tätä sivua on muokattu viimeksi: 11.2.2024.