Google Ads Editor

Nopeuttaa työskentelyä huomattavasti

Nopeuta Google Ads -työskentelyä

Editor on Googlen tarjoama, ilmainen työkalu, jolla voit tehokkaasti tehdä muutoksia Google Ads kampanjoihisi. Kaikki muutokset tehdään ns. offline-tilassa, eli sinun tietokoneellasi, ja päätät itse koska haluat siirtää muutokset liveksi (eli aktiivisiin kampanjoihin).

Google Ads editor

Mihin tilanteisiin Google Ads Editor sopii?

Työkalu on erityisen hyödyllinen silloin kun sinun tarvitsee:

  • kopioida avainsanoja, mainosryhmiä ja/tai kampanjoita,
  • tehdä suuria määriä muutoksia moneen paikkaan samanaikaisesti,
  • lisätä uusia mainoksia moneen mainosryhmään tai kampanjaan samanaikaisesti.

Työkalu ei sovellu kampanjoiden tulosten seuraamiseen eikä raportointiin, se on tarkoitettu ainoastaan muutosten tekemiseen. Työkalu säästää huomattavasti aikaasi koska voit tehdä pieniä muutoksia yhdellä kertaa, voit esim. muuttaa 100 mainoksen URL-osoitteen yhdellä kertaa tai korvata jonkin sanan 10 eri kampanjassa yhdellä säännöllä.

Ads Editorin käyttöönotto

Lataa Editori tästä linkistä ja asenna softa tietokoneellesi.

Kun olet asentanut työkalun tietokoneellesi, tulee sinun yhdistää Google Ads -tili työkaluun, ja sen jälkeen voit ladata kampanjat työkaluun ja tehdä muutoksia niihin. Kun olet valmis, sinun täytyy siirtää tekemäsi muutokset takaisin Adsiin. Tämä tapahtuu painamalla Post -painiketta.

Suosittelen Editorin hankkimista kaikille ketkä työskentelevät usein Google Adsin kanssa. Työkalu on hyödyllinen ja säästää työaikaa varsinkin kampanjoiden, mainosryhmien ja avainsanojen organisoinnissa.

Uudelleenmarkkinointi

Uudelleenmarkkinointi on tapa muistuttaa asiakkaita yrityksesi olemassaolosta.

Core Web Vitals

Säännöllisten Core Web Vitals -testien tulee kuulua jokaisen verkkosivuston omistajan työkalupakkiin.

Verkkokaupan markkinointi

Verkkokaupan markkinointi on merkitykseltään äärimmäisen tärkeää, oli sitten kyseessä jo pidempään olemassaollut verkkokauppa tai täysin uusi verkkokauppa.

Google Display-mainonta

Google Display -mainonta tavoittaa 90 prosenttia kaikista internetin käyttäjistä ympäri maailman.

Sisältömarkkinointi

Opi, miten B2B-sisältömarkkinointi auttaa luomaan liidejä, kasvattamaan bränditietoisuutta ja tukemaan pitkäjänteistä liiketoiminnan menestystä.

Lisää liidejä kotisivuilta

Muutamia ideoita ja työkaluja, joilla voit kerätä lisää liidejä kotisivujesi kautta.

Sampsa Vainio on digitaalisen markkinoinnin konsultti

Sampsa Vainio // Digily Oy

Olen 35-vuotias digitaalisen markkinoinnin konsultti Helsingistä. Viimeisen 9 vuoden ajan olen pyörittänyt 1-miehen digitoimistoa nimeltä Digily Oy. Koulutukseltani olen KTM (Åbo Akademi, 2014), pääaineena tietojärjestelmätiede. Yrittäjänä minulla on yli 10 000 tuntia kokemusta digimarkkinoinnin tekemisestä asiakkailleni, ja olen konsultoinut verkkonäkyvyydessä yli 100 yritystä Suomessa ja ulkomailla.

Tätä sivua on muokattu viimeksi: 14.6.2023.