Google AdWords mainonta

Kaipaatko lisäbuustia myyntiin? Eikö vanhat kampanjat enää toimi? AdWords kampanjoiden optimointi tuottaa tulosta!

Google AdWords mainonta ja kampanjoiden optimointi

Google AdWords mainonta tuottaa tulosta

Maksulliset mainokset Googlessa ovat tehokas tapa ajaa kohdennettua liikennettä sivustollesi tai verkkokauppaasi. Väärin tehtynä tämä on kuitenkin helppo tapa heittää rahaa hukkaan – palkkaa siis minut optimoimaan kampanjasi!

Haluatko tehdä mainontaa itse? Osallistu AdWords-nettikurssille tästä.

Tarvitset AdWords optimointia mikäli…

Syyt siihen miksi monet yritykset antavat minun optimoida AdWords-kampanjansa ovat; heillä ei riitä aika kampanjoiden säännölliseen kehitykseen ja heillä ei riitä osaaminen kampanjoiden optimointiin.

1. Maksat turhista klikkauksista – poltat rahaa!

Jos et vähintään viikottain seuraa Google AdWords -kampanjoitasi ja optimoi niitä, on riski suuri sille että haaskaat budjettisi turhiin klikkauksiin – poltat rahaa! Turhat klikkaukset tuovat sivustollesi väärää liikennettä ja maksat turhasta! Katso esim. avainsanaraportti (Kampanja > Avainsanat > Avainsanaraportti), niin näet millä sanoilla mainoksesi ovat näkyneet.

2. Klikkauksia tulee, mutta ei kauppaa

Jos klikkaukset tuovat sivustolle surffaajia joita ei kiinnosta ostaa tuotteitasi, et tule tekemään kauppaa. Hyvin optimoiduilla avainsanoilla, mainoksilla ja laskeutumissivuilla varmistetaan että oikea kohderyhmä löytää sivustollesi, ja löydettyään sivustosi he myös ostavat jotain.

3. Avainsanojen laatupisteet kärsivät

Avainsanojen laatupisteet (eli Quality Score) määräytyy mm. klikkausprosentin, laskeutusmissivun ja mainostekstin perusteella. Matalat laatupisteet johtavat siihen että sinä joudut maksamaan korkeampaa klikkihintaa avainsanoistasi ja että mainoksesi eivät näy niin usein kuin niiden pitäisi. Et pärjää kilpailussa!

4. Mainosten klikkausprosentti on surkea

Mainostesi klikkausprosentti (Clickthrough rate – CTR) pysyy matalana mikäli sinulla ei ole hyvin organisoituja mainosryhmiä ja avainsanoja (max 10 avainsanaa per ryhmä ja tarkoin valitut kohdennukset). Mainostekstikin vaikuttaa klikkausprosenttiin. Mitä lyhyempi, houkuttelevampi ja ytimekkäämpi mainosteksti, sitä korkeampi CTR.

Alhainen klikkausprosentti? Katso 3 vinkkiä sen parantamiseksi!

Tässä sinulle kolme helppoa kikkaa joilla voit parantaa mainostesi klikkausprosenttia!

Avainsanatutkimus: näin teet sen oikein

Avainsanatutkimus on sekä SEOn että AdWords-kampanjoiden kulmakivi.

Hyvä laskeutumissivu – 10 vinkkiä joiden avulla onnistut

Laskeutumissivu, eli landing page, on tehokas tapa kerätä vaikkapa liidejä talteen. Lue miten onnistut.

Miten minä teen Google mainontaa?

Alla on muutama ajatus siitä miten minä yleensä hoidan Google AdWords kampanjoiden optimoinnin. Jokainen tili on erilainen ja eri aloilla pätee eri asiat, mutta periaatteet ovat kaikille samat.

Avainsanatutkimus on kaiken alku

Avainsanatutkimuksessa tutkin millä avainsanoilla sinun yrityksesi tulisi mainostaa Googlessa. Tutkin millä avainsanoilla asiakkaasi etsivät sinua, kuinka paljon näillä avainsanoilla tehdään hakuja sekä minkälaisen budjetin näillä sanoilla mainostaminen vaatisi.

Mainosryhmien tulee olla tarkkoja

Kun olen löytänyt sopivat avainsanat kampanjoita varten, jaan sanat hyvin tarkkoihin mainosryhmiin, niin että jokaisessa ryhmässä on maksimissaan 10 avainsanaa. Jaan avainsanat ryhmiin teemoittain jotta aihealue säilyy ryhmän sisällä.

Hyvät laatupisteet avainsanoille

Avainsanat on ryhmitelty tarkasti ja lisäksi käytän jokaisen mainosryhmän tärkeintä avainsanaa mainostekstissä varmistaakseni korkeat laatupisteet. Sinä maksat vähemmän klikkauksista.

Vähintään viikkotason seuranta

Jatkuva seuranta, testaaminen ja kehittäminen on (minun mielestäni) avain onnistuneeseen AdWords optimointiin. Lupaan sinulle vähintään viikkotason seurannan, mikä tarkoittaa käytännössä 1-2 tuntia työtä kampanjoiden parissa viikottain.

Vastustamattomat mainostekstit

Kirjoitan lyhyitä, ytimekkäitä ja houkuttelevia mainostekstejä jotka saavat ihmiset klikkaaman mainoksiasi ja klikkausprosenttisi pysymään korkeana. Mainosteksteihin kannattaa aina lisätä selkeä kehotus ”Tilaa nyt!” ”Varaa paikkasi heti!” jne. On myös tärkeää erottua joukosta.

Mainosten lisäosat ja muut herkut

Mainoksissa on tärkeää käyttää sopivia lisäosia jotta ne herättävät vielä enemmän huomiota hakutuloksissa. Sivustolinkit tulee valita vähintään kampanjakohtaisesti ja Call Out -lisäosissa tulee keskittyä yrityksesi USP:hen (Unique Selling Point).

Voin myös rakentaa sinulle Google Shopping kampanjoita (Ruotsiin tai muualle ulkomaille), mainoksia mobiilisovelluksille tai dynaamisia remarketing kampanjoita.

Optimoidut laskeutumissivut

Relevanssi mainostekstin ja laskeutumissivun välillä säilyy kun jokaiselle aiheelle on oma laskeutumissivunsa. Myös mainosta klikanneet henkilöt tulevat suuremmalla todennäiköisyydellä toteuttamaan sivusi tavoitteen (esim. tuotteen tilaaminen tai palveluun rekisteröityminen) koska punainen lanka säilyy.

Älä missaa tilaisuuttasi - pyydä tarjous nyt

Valitsen asiakkaani tarkkaan ja otan vastaan vain rajoitetun määrän uusia toimeksiantoja joka kuukausi. Sinun kannattaa heti kysyä pystynkö auttamaan teitä - lupaan vastata jokaiseen tarjouspyyntöön.

Luen sähköpostia 3 krt päivässä ja pyrin aina vastaamaan 24 tunnin kuluessa.